Talouskasvu heijastuu liikelahjojen määrään

Liikelahjoissa arvostetaan nykyisin laatua ja kotimaisuutta. Terveysbuumin käydessä yhä villinä, ovat myös hyvinvointituotteet ja terveyttä edistävät tavarat ja valmisteet kasvattaneet suosiotaan. Erityisesti esimiehet ovat alkaneet suosia työntekijöidensä muistamista terveysvaikutteisilla tuotteilla – kukapa ei haluaisi pitää henkilöstöään terveenä ja työkykyisenä mahdollisimman pitkään.

Terveyttä edistäviä tuotteita voivat olla esimerkiksi laadukkaat tyynyt tai työjalkineet. Vastuullisuudesta puolestaan kertoo se, että lahjojen, kuten vaatteiden, sertifikaattien tahdotaan olevan kunnossa ja alkuperämaallakin on merkitystä. Vuoden 2017 aikana suomalaiset tuotteet saivat erityistä huomiota satavuotiaan Suomen juhlavuoden johdosta. Myös kestävä kehitys ja ekologisuus ovat osa vastuullisuutta, vaikka asiat eivät aina ole niin yksinkertaisia. Kun tuote tulee ulkomailta, voi valmistajana tai valmistusmaana lukea lopulta aivan puutaheinää, jos tuote on alkujaan hankittu esimerkiksi alihankkijalta. Suomalaisiin tuotteisiin on tarkemmat säännöt alkuperämaan ja muiden tietojen merkitsemisen suhteen. Terveystuotteiden vastapainona jotkin tutkitusti terveydelle haitalliset tuotteet, kuten alkoholi, ovat vähentäneet suosiotaan.

Liikelahjat yhdistävät kumppaneita

Suomalainen liikelahjoja ja liikelahjaideoita tarjoava High Peak Finland Oy kuuluu kansainväliseen WAGE Group -verkostoon. WAGE muodostuu sanoista World Advertising Gifts Exchange ja vuonna 1958 aloitettuun verkostoon kuuluu yrityksiä 25 eri maasta, yhteensä yli 1000 työntekijää. Verkosto ja sen yritykset ovat erikoistuneet tavaran myyntiin. Tampereella sijaitseva High Peak Finland Oy tarjoaa yrityksille apua liikelahja-asioissa. Yrityksen sivuilta löytyy yli 10 000 liikelahjoiksi sopivaa tuotetta ja heidän asiantuntijapalveluistaan voi saada muitakin ideoita liikelahjoja ajatellen. Kanta-asiakkailleen he tarjoavat erilaisia etuja, joihin ei muuten pääsisi käsiksi. High Peak mainostaa hyvän asiakaspalvelun olevan heille ensisijaisen tärkeää ja heidän henkilökohtaisia neuvoja antavat työntekijänsä ovat yrityksen mukaan alansa ammattilaisia.

High Peakin taustajoukot ovat olleet erityisen iloisia viime vuosien talouskasvusta ja sen tuomasta mielialojen noususta, joka on heidän mielestään lisännyt liikelahjojen ostovirtaa näkyvästi. High Peak Finland Oy tarjoaa tavallisten liikelahjojen ja niihin liittyvien ideointien lisäksi myös suurempia kokonaisuuksia. He ovat muun muassa tehneet yhteistyötä AKK Motorsportsin kanssa, toteuttaen kokonaisen brändäyksen tuotteineen, tekstiileineen ja verkkokauppoineen Neste Rally Finlandille. Samalla tavalla myös Red Bullin järjestämät mäkiautokilpailut ja Red Bull Crashed Ice -alamäkiluistelukilpailu ovat High Peakin brändäämiä.